понеділок, 23 березня 2020 р.

Про музичну освіту на "межі" реформ. Думка "збоку".

 Шановні читачі!


 Одразу попереджаю про суб'єктивність думки, що є осмисленням власного досвіду із неглибоким зануренням в ситуацію  музичної освіти сьогодення!

 Маю повну класичну освіту радянської музичної Школи, не установи, а інституції.
 Музична школа по класу баяна, що було надзвичайно модно в пізні радянські часи та часи "перебудови".   Музична школа ( в моєму випадку  - Чернівецька №1) давала всебічний музичний розвиток  -  слуху, сприйняття, розуміння музики на математичному рівні, вміння  слухати та чути, а ще вміння грати на декількох інструментах, відчуття ансамблевого звучання та співзвучності  інструментів  та співзвучності голосів в хоровому співі.

 Ці та багато "вищих" навиків та знань здобула в Музичному училищі ім. Сидора Воробкевича із рейтингом 10-ки кращих  профільних навчальних закладів тодішньої України. Там я мала  просто людську везучість у музичній компетентності моїх Вчителів -  з теоретичних дисциплін, музичних літератур, інструментів,  гру на яких практикувала,  диригування та  всі види методик -  гри, навчання, виховання, розвитку та вікової психології. Адже саме там спробувала навчати дітей на педпрактиці. А ще незлічені години гри в оркестрі, інструментування творів, гармонізації музичних прикладів, написання музичних диктантів та колоквіумів,  "здачі" безлічи аккадемконцертів, технічних  екзаменів та повноцінних виступів на "сцені".


Все це та багато ширших і глибших знань я здобула на музичному факультеті в Рівному (РДІК). І тут мала щастя потрапити на ВИКЛАДАЧІВ  з найнебайдужишім ставленням до справи. Роки оркестрової практики, диригування в класі та за диригентським пультом, кілометри оркестрових партитур, писаних вручну  чорним чорнилом, безкінченні  експедиції-практики із розшифрування фольклорних  тем у районах Рівненщини.  Та ще безліч всього, як в професійніих  так і в життєвих  науках! Це досвід, що виховав мій слух  музиканта.  Я щиро дякую, що маю саме таку музичну освіту.


  Склалось так, що я бібліотекар, і в роботі спілкуюсь із вчителями музичних шкіл Чернівців та області. Від них, та не тільки,  знаю про реформу мистецької освіти в Україні. Знаю деякі приклади із сучасних   приватних пркатик.
 Мій висновок такий -  вчіться в музичних школах і відводьте вчитись туди своїх дітей - це зробить їх всебічно розвиненими людьми.
 На закінчення цього посту-спогаду  музика моїх кращих практик  з диригування в моєму любимому Інституті.





Чайковский Увертюра


 Та кожен студент диригував Гулака- Артемовського "Запорожець за Дунаєм"


Немає коментарів:

Дописати коментар