вівторок, 30 червня 2020 р.

В гостях у художниці Клер Баслер


Замок художниці Клер Баслер Шато де Бовуар в передмісті Парижа вже давно став однією з визначних пам'яток Франції. Настільки, що туди влаштовують екскурсії. Ми теж одного разу заглянули до неї в гості і поговорили ... звичайно ж про квіти!
В кінці 1970-х, коли в світі образотворчого мистецтва правил концептуалізм, художник Стюарт Бріслі два тижні лежав в Лондонській галереї у ванній, наповненій чорної брудом, а Вальтер де Марія створював свої «невидимі» полотна, закопуючи в землю кілометри дроту, випускниця Паризької художньої школи Клер Баслер (Claire Basler) вирішила малювати ... квіти!
Клер Баслер: «Мої картини - це мій спосіб спілкування зі світом»

Чи не концептуальні, а найпростіші - ромашки, маки, іриси. І хто б міг подумати, що це принесе їй популярність і славу! Твори Клер цінують не тільки шанувальники живопису, але і дизайнери інтер'єрів. Останні поповнили ряди її шанувальників після того, як художниця придбала зруйнований замок XIII століття і вирішила замість полотен використовувати кам'яні стіни.



ЕLLE DECORATION Клер, вам напевно багато раз ставили це питання, і все ж: чому ви вибрали об'єктом своєї творчості квіти?




















КЛЕР Баслер Так, мене все про це запитують, а я як і раніше не знаю точної відповіді. Я ж не просто художник-натураліст, який зображує квіти. Мої картини - це мій спосіб спілкування зі світом. Через квіти я передаю свої емоції, настроеніe, енергію. Це мій спосіб самовираження. Чому для цього я вибрала квіти? Напевно, тому, що вони спілкувалися зі мною легше, ніж люди. Вони були ніжні до мене. 






Ще в дитинстві, коли у нас був власний сад, квіти стали моїми першими друзями. До того ж вони дали мені можливість працювати з великою палітрою кольорів і форм - від дуже архітектурних до деколи зовсім аморфних.

ELLE DECORATION Як виникла ідея розписати стіни будинку?

К.Б. Довгий час це було мрією. І ось кілька років тому ми з чоловіком П'єром придбали в передмісті Парижа старий замок з 40 кімнат. Будинок був у жахливому стані, нічого не було - ні опалення, ні світла, ні газу. Ми в'їхали взимку і почали ремонт. Перші десять днів температура в кімнатах була -20 ° С, ще десять днів -15 ° С. Ми тулилися в одній кімнаті, де П'єр намагався обладнати кухню.
Вид на замок Шато де Бовуар. Клер використовує свій будинок як галерею. Відвідувачів тут не менше, ніж у відомих музеях.

І так як у мене не було полотен, я стала малювати тут же - прямо на стінах. Пам'ятаю, кішки притягли в будинок підмерзлих птахів. Раптом птиці відігрілися і почали літати по кімнаті, кішки носилися за ними, собаки за кішками, П'єр свердлив, і посеред цього бедламу я виводила на стінах трави і іриси.

ELLE DECORATION Як ви вибираєте сюжет для кожної кімнати?

К.Б. В першу чергу я орієнтуюся на кількість світла, потім на розмір і форму і, по-третє, на кімнати по сусідству. Адже будинок - це прогулянка. Буває, що я заново перемальовую вже закінчений сюжет, якщо розумію, що він не гармоніює з розписом в сусідніх приміщеннях.

ELLE DECORATION Скільки годин на день ви пишете?

К.Б. Щонайменше п'ять годин, максимум - 20. Уже розписано 15 кімнат. Мені пощастило, я дуже витривала. До того ж я навчилася не втрачати натхнення, навіть якщо мене переривають. Раніше мене це дратувало жахливо. Ще я створила свою схему розстановки баночок з фарбою, щоб під час роботи навіть не дивитися на них. До речі, палітру, на якій я змішую фарби, я рідко мою. 




Мені подобається ця різнобарвна нашарувань, вона може дати зовсім несподіваний ефект.

ELLE DECORATION Несподіваний ефект - це те, що інтер'єри розписаних вами кімнат так самодостатні, що практично не мають потреби в меблів.

К.Б. В цьому і полягає мій художній маніфест. Живопис перетворює будь-який простір, вона привносить в інтер'єр життя, в той час як меблі вимагає ще більше меблів. До того ж я пишу маслом, а масло дуже добре відбиває світло. Навіть вночі, якщо відблиск місяця впаде на стіну, масло його схопить, і ви побачите малюнок.
Багато своїх робіт Клер малює на великих знімних полотнах, які клієнти можуть кріпити до стін як шпалери.



 І в разі переїзду забрати з собою.

ELLE DECORATION Клер, вам, напевно, постійно дарують квіти?

К.Б. Знаєте, був момент, коли мене просто задарували предметами із зображенням квітів. Потім, на щастя, люди зрозуміли, що справа не в цьому. Я не колекціоную квіти. Я живу квітами


Немає коментарів:

Дописати коментар