четвер, 12 квітня 2018 р.

У Києві відкрилася виставка керамічних «вікон» Юрія Мусатова

 4  квітня 2018 року  в просторі It’s NOT the LOUVR відбулася презентація виставки кераміки Юрія Мусатова під назвою «Windows». 

В експозиції  представлені керамічні панно, створені впродовж 2017 року. Загальна кількість робіт на виставці – близько 10 творів.
«Серія робіт Windows – це експеримент з керамічними поливами, що відкриває «вікна» в далекі фантастичні світи; дає змогу уявити, зрозуміти, почути… Я намагаюся вирішити головну художньо-технологічну проблему, показати нові можливості кераміки. Пояснити глядачу, що це не просто глина, а витвір з колосальною енергією, яка вивільнюється в результаті потрапляння суб’єкта в її поле», — розповів ArtsLooker Юрій Мусатов.
Для багатьох митців міжнародні арт-резиденції – це відмінна можливість не тільки попрацювати в спеціально обладнаній студії, а й познайомитися з культурою інших країн, знайти однодумців в особі кураторів, критиків та художників. Впродовж трьох місяців відомий український кераміст Юрій Мусатов перебував на престижній корейській резиденції «Ceramic Creative Center», де працював над новим проектом «Forest» з колегою Наталею Зубань. Про нові виставки, технологічні експерименти та обмін досвідом зі світовими майстрами кераміки далі в ArtsLooker.
Як ви дізналися про існування корейської резиденції «Ceramic Creative Center”?
Влітку 2016 я працював на симпозіумі в Литві, де познайомився з талановитим корейським художником Джейкю Кімом. Він розповів про існування «Ceramic Creative Center”, показав фотографії цього місця, але попередив, що участь можлива виключно на комерційній основі. Пройшов деякий час, і моя колега, Наталія Зубань, повідомила, що на цьогорічну резиденцію закінчується набір. Ми вирішили ризикнути і подали спільний проект в останній день, а вже за декілька місяців побачили свої прізвища серед переможців конкурсу. Окрім нас з Наталею, в список увійшло ще 8 художників, більшість з яких  –  корейці.
Як побудована робота в рамках цієї резиденції?
«Ceramic Creative Center” – це абсолютна свобода творчості. Ти можеш працювати з будь-яким матеріалом: глиною, металом чи деревом. Єдиною умовою  організаторів залишається згода на участь у груповій виставці, яка б підсумовувала результати всіх учасників по завершенню резиденції. Отже, з 24 листопада по 25 грудня в корейській галереї «Cubic House» відкрита експозиція з роботами резидентів.
Чи були вимоги щодо кількості робіт, складності чи їх тематики?
Ні. Щодо об’єму та складності робіт, то це особиста справа художника. Контракт передбачає, що митець повинен проводити в студії не менше 2 тижнів на місяць. Решту часу можна витратити на подорожі країною, відвідини музеїв  і знайомство з національною культурою.
                                                      Підсумкова виставка в «Cubic House» / Фото надане Sky Art Foundation
В чому особливість і актуальність саме цієї резиденції?        
На мій погляд, ця ініціатива – одна з найкращих для молодих митців, що працюють в кераміці та інших медіа. Окрім того, я давно мріяв потрапити на міжнародну керамічну корейську бієнале «GICB» в містечку Ічхон. Шанси значно збільшуються, якщо художник вже брав участь в місцевих резиденціях, симпозіумах чи експонувався в Південній Кореї. Для мене «Ceramic Creative Center” – ще один щабель, що наближає до поставленої мети.
Розкажіть детальніше про умови, створені організаторами?
Резиденція мала декілька студій, кожна з яких призначена для роботи з конкретними матеріалами: гіпсомодельна кімната, велика студія для експериментів з глиною, майстерня для дерева, кімната для випалів, у якій розміщено 3 газових і 2 електричні печі. Найбільша газова піч має об’єм 4 м.кв., а найменша електрична, створена для тестування,  – 30×30 см. По завершенню резиденції, окрім експозиції, видавався каталог, що, окрім фото, включає в себе статті, написані незалежними критиками до кожного твору.
Проте матеріали, які використовувалися, ви мали придбати самостійно?
Так. Річ у тім, що місцева скульптурна глина не підходить для виготовлення робіт великого розміру. Ми не могли дозволити собі помилку, тим паче, створений проект планували експонувати надалі, тому замовили з півночі країни якісну скульптурну масу. Всього було створено 11 монументальних робіт. Навіть дотримуючись всіх технічних особливостей, складно спрогнозувати кінцевий результат. Кераміка – це зажди ризик.
Чим інспірований проект «Forest», створений вами на резиденції?
Даний проект інспірований намаганням втекти від міського тиску. Один з лейтмотивів проекту – створення простору, подібного до природного середовища існування людини. Ідея нашої з Наталкою інсталяції полягала в тому, щоб гармонізувати простір, створити місце для тиші, зону спокою, в якій глядачі змогли б відчути себе емоційно комфортно.

Як виглядала взаємодія учасників резиденції? Чи спілкувалися ви з корейськими майстрами?
Я більше спостерігав за їх роботою. Ми мало спілкувалися, зважаючи на мовний бар’єр, зустрічалися переважно в студії. І хоч здається, що часу було вдосталь, кожен мав окремий план і намагався його виконати.
Відвідавши чимало місцевих виставок, як можете охарактеризувати корейське сучасне мистецтво? Які теми переважно домінують?
Дуже складно говорити про корейське сучасне мистецтво, адже трьох місяців недостатньо для того, щоб його дослідити. З побаченого можу зробити висновок, що переважають екзистенційні настрої  і є значно менше критичних соціальних творів, у порівнянні з Україною.

 В своїх роботах ви переосмислюєте традиційні форми роботи з керамікою через експерименти з матеріалами. Що є характерним саме для вашої авторської техніки?
Певно, використання кольорових ангобів, керамічних пігментів, глазурі, оксидів металів, і експерименти з ними.
19 грудня в Щербенко Арт Центрі відкривається ваш новий масштабний проект «Мої гори», що включає в себе 36 робіт. Це досить особистий, автобіографічний проект?
В даній експозиції я мав на меті підсумувати всі свої досягнення, які асоціюю з підкоренням вершин. Кількість гір відповідає кількості прожитих мною років, тому разом вони утворюють гірський хребет, як сукупність знань, умінь, отриманих протягом життя. Рельєф земної поверхні є результатом постійної боротьби внутрішніх і зовнішніх факторів, тому його не можна розглядати як застиглу форму, а лише як зафіксований момент динамічного процесу. У цій послідовній зміні я бачу певну аналогію з динамікою буття.
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC
І вже за декілька днів в Арт ЦУМ відкриється виставка сучасного мистецтва «Triangle», присвячена триріччю діяльності фонду Sky Art Foundation. Ваші роботи будуть взаємодіяти з творами інших трьох авторів різних напрямів мистецтва.
Так, 21 грудня. В експозиції будуть представлені не тільки моя колекційна кераміка, а й живопис Юрія Коваля та стріт-арт Олександра Корбана та Андрія Калькова. Мені завжди цікаво, коли кераміка взаємодіє з іншими видами мистецтва, і які змісти виникають на цьому співставленні.
Автор: Роксана Рублевская
Роботи Мусатова, що обігрують природні мотиви за допомогою актуальної художньої мови, — рідкісний приклад концептуального підходу до кераміки та розширення її можливостей в ідейному, естетичному та технологічному сенсі, коли експерименти з матеріалом поєднуються з філософськими конотаціями.
Експозиція триватиме з 4 по 18 квітня. Вхід для усіх охочих – вільний. Організатори: Sky Art Foundation, It’s NOT the LOUVR, (Київ, вул. Липинського, 4).

Немає коментарів:

Дописати коментар