QR-код – ( швидкий відгук) — матричний код (двовимірний штрих-код),
розроблений і представлений японською компанією «Denso-Wave» в
1994 році.
Основна перевага
QR-коду — це легке розпізнавання сканувальним обладнанням (в тому числі й
фотокамерою мобільного телефона), що дає можливість використання в торгівлі, на
виробництві, в логістиці.
На відміну від старого штрих-коду, який сканують тонким
променем, QR-код визначається сенсором як двовимірне зображення. Три квадрати в
кутах зображення та менші синхронізувальні квадратики по всьому коду дозволяють
нормалізувати розмір зображення і його орієнтацію, а також кут, під яким сенсор
розташований до поверхні зображення. Точки переводяться в двійкові числа з
перевіркою контрольних сум.
Основна перевага QR-коду — це легке розпізнавання сканувальним
обладнанням (в тому числі і фотокамерою мобільного телефону).
Хоча термін «QR code» є зареєстрованим товарним знаком
«DENSO Corporation», використання кодів не обкладається ніякими ліцензійними
відрахуваннями, а самі вони описані й опубліковані як стандарти ISO.
Специфікація QR-коду не описує формат даних.
Найпопулярніші програми перегляду QR-кодів підтримують такі
формати даних: URL, вебсторінки, E-mail (з темою листа), SMS на номер (з
темою), MeCard, vCard, географічні координати.
Також деякі програми можуть розпізнавати файли GIF, JPG, PNG
або MID менше 4 КБ і зашифрований текст, але ці формати не отримали
популярності.
Застосування
QR-коди найрозповсюдженіші в Японії, країні, де штрих-коди
користувалися такою великою популярністю, що обсяг інформації, зашифрованої в
коді, швидко перестав влаштовувати індустрію. Японці почали експериментувати з
новими способами кодування невеликих обсягів інформації в графічному
зображенні. Вже на початку 2000 року вони набули широкого використання у Японії.
Їх можна бачити на великій кількості плакатів, упаковок і товарів.
QR-код також вельми поширений у країнах Азії, Китаю,
поступово розвивається в Європі та Північній Америці. Найбільше визнання він
отримав серед користувачів мобільного зв'язку — встановивши
програму-розпізнавач, абонент може моментально заносити в свій телефон текстову
інформацію, додавати контакти в адресну книгу, переходити по web-посиланнях,
відправляти SMS-повідомлення тощо.
Провідні японські оператори мобільного зв'язку спільно випускають
під своїм брендом мобільні телефони з вбудованою підтримкою розпізнавання
QR-коду.[2] Як показало дослідження, провідною компанією «comScore» 2011 року,
20 млн жителів США використовували мобільні телефони для сканування
QR-кодів.
У Японії та Австрії QR-коди також використовуються на
кладовищах (див. Віртуальне кладовище) та містять інформацію про
померлого. Також, QR-коди активно використовують у туризмі. Наприклад, у
Львові об'єднання бізнесменів «Туристичний Рух Львова» розмістило QR-коди на
понад 80 туристичних об'єктах. Це дає змогу туристам легко орієнтуватися в
місті, навіть не знаючи української мови, тому що QR-коди встановлені кількома
мовами.
QR-коди застосовуються для розміщення в рекламі, пошуку
інформації, привітань зі святами, обміну контактами, авторизації та реєстрації
в сервісах, підключення до WiFi в публічних місцях — для будь-яких дій, що
мають на увазі інтерактив з власником смартфону. Для користувача код дав
спромогу переходити за посиланнями, для рекламодавця — можливість інтеграції
зовнішньої і ТБ-реклами з інтерактивом, доступним тільки в цифровому
середовищі.
Серед соціальних проектів застосування — спеціальні бейджі
для літніх людей і дітей, які страждають аутизмом.
Немає коментарів:
Дописати коментар