понеділок, 5 серпня 2024 р.

"Отут я, брате мій, родився!"

  До 190-річчя від дня народження українського письменника, редактора газети "Буковина", громадського діяча -  Юрія Федьковича, в Музеї просто неба  відбулись перформативні читання  "Отут я, брате мій, родився!"

Отут я, брате мій, родився,

Отут дитячий вік згубив.

Тут я і плакав, і молився,

 І у могилі схоронив,

Що було в серці до вподоби!

Тут я і сам в студенім гробі

Покладу голову поспать.

 

 Юрій Федькович – один із когорти найталановитіших українських письменників. Із його ім’ям нерозривно пов’язані зародження української літератури на Буковині, розвиток всього українського письменства. Складним і нерівним був його життєвий шлях, бо такою була і сама епоха, в якій він жив. Основна частина його культурної спадщини – вірші, пісні, поеми до сьогодні тішать читача своїм народним духом, багатством розмаїтого українського слова.

 До ювілею письменника  актори музейного проєкту "Театр просто неба" взяли участь у перформативних читаннях.

 В мистецькій та творчій співпраці  відбулось  інформаційне  музично-поетичне пошанування: звучали вірші у виконанні Назарія Ткачука, Ігоря Дем'янюка, Олега Колянківського.  Колоритні гумористичні "Придибашки"  та музичні композиції прозвучали у виконанні Тетяни Петришиної, уривок з першого оповідання письменника "Люба-згуба" виконала заслужена артистка України Христина Зборлюкова.

 Основні біографічні моменти озвучили ведучі імпрези - Олег Колянківський та Любов Шилюк.

 Із словом пам'ятного вшанування виступив директор Чернівецького обласного музею архітектури і побуту Іван Пілат.


 Юрій Федькович прагнув принести якомога більше користі своєму народові, глибоко докладався, щоб фольклорні мотиви, які настільки захопили його, що він усе життя збирав і популяризував народні пісні, коломийки, казки, приповідки, дійшли до нас у колоритних поетичних формах, а також плекав сподівання на відродження культурно-освітнього життя на Буковині. 

 Метою перформативних читань було закцентувати увагу на творчості митця та донести особливості колориту та значення творчості до всіх, хто був присутнім. 


Немає коментарів:

Дописати коментар