середу, 21 квітня 2021 р.

«Поліритмія джазового світу»

 

 до Міжнародного дня джазу




 

Один з легендарних музичних напрямів – джаз  - витоки якого йдуть глибоко в афроамериканську народну музику і блюз, що з’явився десь в 1910-і роки, ймовірно в Новому Орлеані (штат Луїзіана, США), досягнув свого феєричного розквіту вже через пару десятиліть.

Це був не просто синтез європейської та африканської культури, що отримав згодом повсюдне поширення, джаз з’явився як новітній фундамент для розвитку різних музичних напрямків на його базі. Він був цілком очікуваний, абсолютно самостійний і самодостатній стиль музичного мистецтва.

Наприкінці осені 2011-го року, на 36-й сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО, рішенням міжнародного співтовариства 30-е квітня було оголошено «Міжнародним днем джазу».

 

 Враховуючи високий ступінь культури і динамічного різноманіття музичного мистецтва, спільну спадщину і унікальний колорит. Метою встановлення Дня джазу стало бажання розширити рівень інформованості всієї міжнародної спільноти про виражену художню роль джазу як однієї з сил, що сприяє взаєморозумінню, єдності і культурному діалогу між людьми, суспільними групами і соціальними об’єднаннями.

 

 З цієї нагоди відділ мистецтв Чернівецької ОУНБ пропонує основні джерела фондів по темі.

 

 

 

1.    Конен В.Д. Пути американской музыки. Очерки по истории музыкальной культуры США [Текст] Монография / В.Д. Конен. – Москва: Музыка, 1965. – 525с.

   В книзі висвітлюється історія виникнення американської музики на основі художнього, загальнокультурного і соціального розвитку Нового Світу, від початку колонізації до середини 20 століття. Видання складається з таких розділів: введення, хоровий гімн Нової Англії, джерела негритянської музики, народження естрадного джазу, Джордж Гершвін, роль латиноамериканської культури у формуванні джазу, шляхи розвитку джазової музики США, пісні протесту, професійна композиторська творчість, Едвард МакДоуел, проблема національної школи, додатки та нотні додатки.

 Для широкого кола читачів, що цікавляться історією розвитку музичних жанрів та напрямків.

 

 

2.    Минх Н.Г. Джаз / Н.Г. Минх // Музыкальная энциклопедия. Т.2: Гондольера-Корсов / глав. ред. Ю. В. Кельдыш. – Москва, 1974. – С.211-219.

  В статті  «Джаз» розповідається про вид музичного мистецтва, що виник на межі 19-20 століття в США, про мову джазу та його жанрові витоки, показані риси та періоди джазу, музичні інструменти джазу, легендарних виконавців.

 

Окремий розділ присвячений джазу в СРСР.

 

 

 

  3. Мысовский В., Фейертаг. В. Джаз: краткий очерк [Текст]/ В.Мысовский, В.Фейертаг. – Ленинград: Музгиз, 1960. – 68с.


  У книжці надається огляд-довідка з історії американського джазу та його джерел до середини ХХ століття.

 

Читач може дізнатися відомості про радянські естрадні оркестри, що використовують у своїй концертній діяльності елементи джазової музики.

 

 

 

 

  4. Советский джаз. Проблемы. События. Мастера [Текст] / Составители и редакторы А. Медведев, О. Медведева. – Москва: Советский композитор, 1987.  – 592с.

 

  Це перше фундаментальне видання про радянський джаз, що охоплює період 70-80 років.

 

 Збірник складається з чотирьох розділів. В першому – висловлювання про джаз визначних радянських композиторів.

У другому вміщені теоретичні статті та матеріали.

У третьому розділі – статті про окремих виконавців, а також, панорама джазу 1970-1982 років.

В кінці – дискографія, рецензії на книги про джаз і словник термінів.

 

 

 

 

5. Л. Утесов. С песней по жизни [Текст] /Утесов Л. О.  – Москва: Искусство, 1961. – 208с.

 

 

 Книжка про життя та творчість видатного радянського артиста естради, співака та кіноактора родом з Одеси, який у 20-х роках 20 століття заснував джаз-оркестр, написана ним самим.

 

 

 

 

6. Чугунов Ю. Гармония в джазе. Учебно-методическое пособие для фортепіано[Текст] / Чугунов Ю. — Москва: Советский композитор, 1988. — 152 с.

  Перше вітчизняне видання, що повністю присвячене гармонії в джазовій музиці.

Перших 5 розділів про «умови гри», тобто початкові відомості теоретичного та практичного порядку. Декілька розділів присвячено гармонічним принципам блюзу, балади та боса-нови. Гармонічні структури блюзу подаються в книзі більш детально.

Значне місце у виданні приділено технології гармонізації.

ЗАПРОШУЄМО ДО ОЗНАЙОМЛЕННЯ!

Немає коментарів:

Дописати коментар