понеділок, 9 листопада 2020 р.

Презентуємо нову книгу Бріджит Квінн.

 



Бріджит Квінн — письменниця та дослідниця історії мистецтва, авторка книги "Неймовірні. 15 жінок...", фіналістка премії імені Енні Діллард для авторів нон-фікшн, двічі номінована на премію «Пушкарт».

«Неймовірні. П’ятнадцять жінок, що творили мистецтво та історію», Бріджит Квінн. 

 Якщо хочете коротку рецензію на цю книгу, то вона суголосна її назві - неймовірна! А коли вам цікаво, що саме неймовірного знаходиться під червоною обкладинкою книги на 224 сторінки, приготуйтеся - розповідь буде довгою.. Я з тих людей, які блукаючи довгими музейними коридорами і розглядаючи полотна на стінах картинних галерей, ставила собі питання: «Де картини, написані жінками? Я нізащо не повірю, що серед жінок не було талановитих мисткинь!». Виявляється були. Але, як це не сумно, недооцінені, табуйовані, знищені. А авторка «Неймовірних» зробила просто немислиму річ: вона витягла з-під сувоїв часу жінок, чиїми голосами говорить саме мистецтво. 



 П’ятнадцять мисткинь - п’ятнадцять унікальних історій злетів і падінь, зрад, розчарувань, втрат і переслідувань, життя у тіні «більш талановитих» партнерів. Коли я читала ці історії, в мені захват межувався з люттю. Захват від того, ким були ці жінки. І лють. Від того, кими їм не дозволили стати. Їх стравлювали між собою, оцінювали не за талантом, а за зовнішністю і соціальним статусом. Після прочитаного вже не дивуєшся, чому жінок-мисткинь так мало. При чому, я не стверджуватиму, що мені сподобалися роботи кожної з п’ятнадцяти представлених мисткинь - деякі з них відверто «не мої». Взяти ту ж Ану Мендьєту, яка ліпила вулканічні скульптури з ґрунту і малювала силуети жінок на полотні чимось там. Та я захоплююся нею як жінкою, яка прожила коротке, але таке насичене життя. Чи, до прикладу, старша сестра Вірджинії Вульф, Ванесса Белл. Доволі опосередковані картини, як на мій смак (от не фанатка я постімпресіонізму 🙈



Але цю жінку, яка пережила безліч смертей, у тому числі загибель улюбленої сестри, неможливо не звеличувати. . Крім чудової історичної складової, книга «Неймовірні» має неймовірне графічне оформлення. Ілюстрації Лізи Конгдон направду чудові! На цьому завершую свою розповідь про книгу, що увійшла до мого особистого топу. І хочу щиро подякувати фемінізму і правам людини за те, що нині творити можуть всі, у кого є бажання і хист



Авторка «Неймовірних» зробила просто немислиму річ: вона витягла з-під сувоїв часу жінок, чиїми голосами говорить саме мистецтво. П’ятнадцять мисткинь - п’ятнадцять унікальних історій злетів і падінь, зрад, розчарувань, втрат і переслідувань, життя у тіні «більш талановитих» партнерів.«Неймовірні» вчать, що мистецтво не може бути відірваним від часу, а, розуміючи контекст, ти прочитаєш твір глибше. Втім, читач і споглядач завжди має право творити власні смисли.


https://www.slideshare.net/LubaShylyuk/neymovirni

Немає коментарів:

Дописати коментар