Майкл Берд - письменник, поет, журналіст. Закінчив Мертонський коледж Оксфордського університету за спеціальністю «історія мистецтва».
Брав участь у створенні словника Macmillan
Dictionary of Art.
Пише статті та огляди для газет The Times, The Guardian, журналу Modern Painters та інших видань. Є одним з авторів популярних програм про мистецтво каналу BBC.
Читає лекції з історії мистецтва в університетах Великобританії.
Займається дослідницькою роботою в області сучасного британського мистецтва.
Автор книг про творчість сучасних англійських художників.
Автор антології дитячої поезії The Grasshopper .
Як з’явилася книга «100 ідеї, що змінили мистецтво»? Подумайте: щодня транспорт перевозить жителів міст з одного куточка у інший… І мільйони коліс котяться по землі. Зараз це звична річ, якою нікого не здивуєш. Проте уявіть собі емоції первісної людини, яка щойно винайшла колесо і навіть не уявляє, куди його застосувати. Ця ідея сколихнула людство. І не менш важливі ідеї час від часу сколихували арт світ. Майкл Берд спочатку задумався про наскельні малюнки, а потім історія світу понесла його вперед до нових відкриттів.
Книга «100 ідей, що змінили мистецтво» –
це 100 лаконічних есе, що розкривають ключові явища арт-світу. Можливо, перелік
суб’єктивний, а інший мистецтвознавець додасть щось своє… Та у Майкла Берда
вийшло пояснити, чому мистецтво міцно закріпилося у всіх аспектах сучасного
життя: від реклами до індустрії розваг.
У вступі до книги Майкл Берд розповідає
про взаємну транформацію. Коли ідея змінює мистецтво, то мистецтво переінакшує
ідею, дозволяє їй впізнати себе. Яскравий приклад – грецькі статуї. Приблизно у
5 столітті скульптори змінили своє уявлення про тіло, наділили його ідеалами. І
грецькі статуї як ідея почали нести світові певний сенс. Це своєрідна хімічна
реакція, що рухає історію і зачіпає різні складові.
Автор «100 ідеї, що змінили мистецтво» не
зупиняється лише на революційних напрямках. Його коло зацікавлень набагато
ширше: постановка ніг скульптур, специфіка зображувати світло, вести розповідь
і керувати поглядом глядача. Майкл Берд помітив незначні деталі, які згодом
розгорнулися у щось більше.
Книга «100 ідей, що змінили мистецтво» –
це 100 лаконічних есе, що розкривають ключові явища арт-світу. Можливо, перелік
суб’єктивний, а інший мистецтвознавець додасть щось своє…
Адже за тисячі років мистецтво набуло незлічених форм і втілень. Але час від часу нові відкриття чи віяння змінюють вигляд того, що ми звикли називати мистецтвом, або ж сам спосіб, у який ми його сприймаємо.
Та у Майкла Берда вийшло пояснити, чому
мистецтво міцно закріпилося у всіх аспектах сучасного життя: від реклами до
індустрії розваг. Laughts.
Які ідеї ви побачите? – Алегорії Сандро Ботічеллі. Художник, аби намалювати весну, використав літературні сюжети. Адже надто просто – зобразити квіти, що розпускаються. А от постаті Венери та Амура, як втілення кохання та Флора, що сіє квіти – дають набагато більше простору для уяви. – Фіксування миттєвостей Джона Костебла. Він прагнув відтворити пензлем найтонші форми та кольори хмар. Художник рік вивчав хмари у Лондоні, фіксував їх зміни. Тож якщо порівняти метеорологічні записи та спостереження Констебла, вони будуть ідентичними. – Штучне світло на картинах. Більшість художників намагалися малювати вдень, у комфортному освітленні. Проте Жорж де Латур вирішив зосередитися на контрастах. Малюючи промінь світла на картинах в одному місці, наприклад, від свічки, він створював похмуру і драматичну атмосферу, яка занурювала у атмосферу та історію.
Майкл Берд систематизує поворотні моменти історії мистецтва: від малюнків у печерах до стріт-арту.
У своїй книзі він демонструє, як нові засоби і технології радикально змінюють способи творення мистецтва Автор «100 ідей, що змінили мистецтво» не зупиняється лише на революційних напрямках.
Його коло зацікавлень набагато ширше: постановка ніг скульптур, специфіка зображувати світло, вести розповідь і керувати поглядом глядача.
Майкл Берд помітив незначні деталі, які згодом
розгорнулися у щось більше.
Науково-популярне видання вийшло друком в
Києві, у видавництві ArtHuss, в 2019 році.
Вміщує майже 300 кольорових ілюстрацій,
що надають потужного візуального
супроводу, перетворюючи книжку на мандрівку крізь епохи, стилі, ідеї.
Переклад з англійської Остапа Українця та
Катерини Дудки.
Немає коментарів:
Дописати коментар