четвер, 15 березня 2018 р.

Стразбург приймає Ганну Криволап з "квітучими деревами"

У страсбургзькій галереї Palais de l’Europe 8 березня відкриється виставка «Blossom» відомої української художниці Ганни Криволап.


Ганна Криволап — донька відомого і, вважайте, вже культового українського художника Анатолія Криволапа (лауреата Шевченківської премії, одного з "найдорожчих" сучасних вітчизняних художників у світі).
Втім, Ганна — не тільки донька свого батька, вона ще й самобутній митець, оригінальний художник з унікальним світобаченням. Днями Ганна Криволап вирушає на пленер до Сараєва. Таким чином мисткиня поповнить серію картин "Обрії міст", котру свого часу успішно представила в Київському музеї російського мистецтва.
1
В інтерв'ю DT.UA Ганна Криволап розповіла про вплив батьків на вибір її творчого шляху, про "галерейне" життя в Україні та боді-арт у Німеччині.  У неї простора майстерня. Їдкий запах фарб, зрозумілий творчий хаос. Із вікон відкривається по-зимовому мальовничий пейзаж Андріївського узвозу. Там тане зима. Певно, зазирнула в майстерню й, побачивши спекотні кольори міст на картинах, відчула повів тепла. Осторонь усіх — трохи містичне полотно із зображенням гори, з темним "тілом" якої контрастує її верхівка кольору розпеченої вулканічної лави.
1
Відразу напрошуються роздуми про буття: скільком із нас, смертних, доводиться сходити кремезною чорною горою, аби дістатися омріяної яскравої верхівки. Та й не дивно, що картина пробуджує в глядачеві вічні теми, адже, як кажуть, художники працюють на вічність.  Її тато — "батько нового українського пейзажу", мати, Зінаїда Васіна,— знаний художник-етнограф. І хоча Ганна не працює в напрямі народного живопису, кольористика, ритміка барв її картин містить щось етнічне.  Незважаючи на те, що Криволап-молодша навчалася на живописно-театральному відділенні в художника-сценографа Данила Лідера, а пані Зінаїда працювала в театрі художником із костюмів, театральна діяльність Ганни обмежилася розробкою костюмів та декорацій у Німеччині. 
Вона у всьому намагається йти власним шляхом, незалежним від батьківської слави. На "мапі" виставкової діяльності Ганни Криволап уже відзначені Німеччина, Голландія, Туреччина, Швейцарія.


Європейська публіка побачить серію робіт із циклу «Blossom», яка постійно поповнюється новими творами. За словами Анни Криволап, цей цикл ще не завершений, він постійно поповнюється: є невеличкі полотна, що легко складаються у більшу композицію; є монументальніші, які  вимагають окремого життя у просторі інтер’єру. Це гра з форматом та компонуванням можливої експозиції, що підштовхує її до створення нових робіт. Адже такі проекти, як і саме життя, не мають закінчуватись. Їхнє призначення – розвиток і пошук.
«Ганна Криволап не могла не стати живописцем. Такою народилася і, напевне, навіть із пензликом у руці. Залишалось тільки надбати майстерність, а це – чи не найбільше випробування для таланту. Навчатись їй дуже подобалось, адже малювала вона мало не з пелюшок. Звичайно ж, першими її вчителями були батьки», — розповідає мистецтвознавець Олеся Авраменко.

Дерева написані у різний час – вдень, вночі, вранці, у сутінках – змінюється їхній настрій, стають інакшими кольори або відтінки. Білий цвіт, осяяний сонячним променем – зовсім інший, ніж у сутінках чи вночі. Кожне дерево, вихоплене як коштовність, – живописний маленький шедевр, віртуозний етюд, який звучить досконалою музичною композицією.

Немає коментарів:

Дописати коментар