середу, 31 березня 2021 р.

Про авторів та їх книгу «жжалка. Black Album»

 

Black Album – фотокнига, що стала частиною Українського Павільйону на La Biennale di Venezia 2017, організованої Dallas Contemporary (США) і Міністерством культури України.



У Середньовіччі на руїнах античного поліса Феодосія в Криму виникло поселення Кафа. Її заснували купці з Венеційнської республіки, купивши це право в хана Золотої Орди, що в XIII столітті володіла цією територією.




Завдяки італійцям, місто прославилося як один із найбільших у ті часи ринків работоргівлі. Кафа процвітала, могутнішала. Щоб захиститися від навал татарів, її надійно укріпилили фортечними спорудами з мурами до 12 метрів заввишки. 1347 року, щоб зломити обложене місто, хан Джанібек звелів закинути в нього трупи померлих від чуми. Невдовзі недуга поширилася й серед містян.





Захисники мусили втікати морем до Європи, і разом з ними туди прийшла й епідемія, що забрала 24 мільйони життів, понад третину всього населення. Ця подія була першим свідченням використання ентомологічної зброї — комах — щодо супротивника. Згодом таку зброю було застосовано під час Другої світової війни, коли японці скидали бомби із зараженими чумою мухами та блохами на Китай. Нацистська Німеччина також розробляла план атаки з поширенням комах — колорадського жука.


Невидимий фронт таких військових дій зміщувався в тил супротивника, а нападник ставав «ніби» відсторонений. Агресія була замаскована відсутністю крові на його зброї. Виправдати ж такі нелюдські дії в очах своїх співвітчизників навіть не було потреби, а якщо й виникали сумніви, досить сказати, що люди загинули самі, або що просто Бог зіслав на них прокляття.





Починаючи з XX століття театром воєнних дій стає свідомість. Із телебачення, соцмереж, блоґів досить легко дізнатися, де визвольна, а де громадянська війна, де утискають росіян, і хто фашист. Інтернет, первісно розроблений для військових, продовжує їм служити. Таргани й інші комахи тепер освоїлися в головах та інформаційному просторі. Їхня наступна ціль — ти.



жýжалка

Автори фотопроектів «Black Album» та «Shoot Me Please», що стали частиною Українського Павільйону на La Biennale di Venezia 2017 (Родовід, 2017)
жýжалка — це група художників, заснована в Донецьку 2012 року Віктором Корвіком, В’ячеславом Соколовим і Романом Юхимчуком. 




Кожен учасник поєднує художню практику з професійною діяльністю в інших сферах: архітектурі, дизайні, програмуванні, економіці. Хоч через події 2014 року в Донецьку й Україні учасники групи тепер живуть по різних містах, вони продовжують співпрацю. 
Назва групи — це шлак, що залишається після того, як вугілля було спалене в печі. Він використовується в домашньому господарстві для різних цілей. Ця метафора дотична до методу роботи з фотографією, як медіумом, що використовує група. Однією з головних тем робіт є дослідження спадщини Донбасу.


жýжалка почала з переосмислення фотографії, видання фото-зінів. З часом вони розширили сферу діяльності медіа-формами та художніми форматами, що досліджують зв'язок між науковим раціоналізмом, соціальним і анекдотичним.





Немає коментарів:

Дописати коментар