понеділок, 13 червня 2016 р.

Аналіз стратегічних шляхів розвитку та результативного зростання відділу мистецтв



         Cтратегія - це вибір пріоритетів розвитку, які призведуть до максимального результату. Хороша стратегія базується на принципі «мінімаксу» - прикладання мінімальних зусиль для отримання максимального результату. При цьому, основне правило управління: розвивати все і одразу неможливо. Мистецтво стратегічного планування як раз і полягає в точному виборі напрямків реформ.
         Стратегія повинна стати певним дороговказом в роботі відділу. При цьому запорукою ефективності є виконання її положень навіть при зміні робочого складу.
З іншої сторони, п’ять років є миттю для життя бібліотеки, але слід зазначити, що визначення пріоритетів розвитку та діяльності відділу є важливим  фактором, що дасть можливість слідкувати за розвитком дотичних галузей, закладів, громадських організацій та мистецьких об’єднань. Успішність у  правильно сформованому  стратегічному плані.
Художні здобутки буковинської громади - краю, наповненого мистецькими талантами, є підсиленням громадської думки  про необхідність  та унікальність фондів відділу мистецтв, де можна знайти  музичну, театральну, кіномистецьку, образотворчу літературу;  ноти;   репертуарну літературу для музичних, театральних та мистецьких самодіяльних та професійних колективів та підручники для  мистецьких учбових закладів. Тож пріоритетним напрямком в роботі  буде збереження, збагачення та популяризація книжкового фонду відділу.
Аналізуючи надходження нових джерел інформації у відділ слід зауважити, що кількісне та якісне наповнення  не завжди відповідає сучасним вимогам та запитам читачів відділу. За 2008-2016рр.  тенденція зменшення кількості  примірників, що надійшли до фондів відділу, вражає та насторожує.  Тому комплектування  у зазначений період стратегічного розвитку відбуватиметься з урахуванням складності друкованих матеріалів: наукова - монографії, персоналії, альбоми, зібрання творів; учбова – підручники та посібники для середніх та вищих учбових закладів; навчально–методична – методики викладання та виховання; довідкова – енциклопедії, довідники, словники;  художня -  драматургія; нотна -  налічує майже всі види видань;  недрукована - СД, аудіо та відео касети; періодичні видання   та інші.
 В збереженні фондів всі працівники керуються «Положенням про збереження бібліотечних фондів» та несуть матеріальну відповідальність.
 Задля найширшого розкриття фондів відділу, їх популяризації, впроваджуються різні форми масової роботи. Зокрема: книжково-ілюстративні виставки, вистаки-персоналії, виставки-експозиції платівок, нотних видань та ін., із більш широких масових форм пропонували читачам музичні: калейдоскоп,  імпреза, вікторина; театральні: бесіда, майстерня;  майстер-клас,  інтегровані заходи та ін. Всі масові акції анонсуються на радіо,  сайті бібліотеки, блозі відділу «Мистецтво -  те, що нас надихає», сторінці Facebook. Висвітлюються на місцевих телеканалах. Це дає змогу ще більшому колу глядачів стати нашими користувачами та  своїми відгуками, дотично, скеровувати  читацький попит, коло  читацьких  інформаційних інтересів та знаходження  шляхів їх вирішення.
Вся масова робота відділу спрямована на  популяризацію книги, читаності та залучення до процесів більшої кількості користувачів.
З цього можна сформувати другий пріоритетний напрямок -  формування кола постійних користувачів ресурсами відділу мистецтв.
Аналізуючи категорії користувачів та їх розподіл в відсоткових частках можна зауважити, що  більша кількість звернень до відділу  за фаховими запитами  – від вчителів музики, освітян,  учнівської та студентської молоді, службовців, зате прикладників, художників, працівників сценічно-театрального та хореографічного напрямків та інше - представляють менші частки.  Завдяки більш широкому інформуванню на сайті бібліотеки та блозі відділу про масові  акції, інформаційні послуги, заходи по задоволенню невиробничих інтересів користувачів,  послуги відділу у виїздних  та  вуличних акціях та новинки літератури,   загальна кількість користувачів за останні роки збільшилась, адже  мобільні  комунікативні прилади дають необхідну швидку інформацію з  електронних ресурсів, користувачів  мобільною інформацією більшає. Завдяки цьому  коло наших швидко реагуючих користувачів збільшується.
 Третім пріоритетним напрямком стратегічного розвитку відділу вважаю розвиток партнерства. Серед традиційних партнерських контактів вже є фахові учбові заклади  вищих ступенів акредитації,  комунальні заклади культури,  громадські організації, творчі спілки, творчі об’єднання, приватні навчальні заклади та ін.
Серед  нових партнерів – Фундація регіональних ініціатив, з якими спільно проведено цикл музичних вечорів, вечорів кіноперегляду та інформаційна підтримка проектів «Твоя країна» та «Молоді імена»; приватна школа  «КВи’К» Валентина Клименка,  Літературний центр Пауля Целана,  мистецько-торгівельна мережа «Санта», розширюємо географію студентської співпраці -  філософсько-теологічний факультет, інженерно-технічний факультет ЧНУ ім. Ю.Федьковича.
 Поличка  стратегічного партнерства зростає з року в рік із розвитком суспільства та вдосконаленням роботи відділу. Досконале відпрацювання всіх потенційних партнерів дасть результат у вдалій творчій співпраці в майбутньому.
  Все це  покликано на  досягнення позитивного результату. Впливає на зростання  відповідних  показників, що свідчить про результативність заходів розвитку, викладених вище. 



Немає коментарів:

Дописати коментар